Kefalonia Vakantie  thumbnail

Kefalonia Vakantie

Published Sep 18, 23

Vakantie Oostenrijk

Dat gezien te hebben in het park vlak voor ons hostel en genoten te hebben van de rum konden we goed gaan slapen. De volgende dag moesten Nina en ik volledig gereed ons om 8. 30 uur bij onze vrienden van Searious Adventures op het strand melden om te snorkelen in het Hol-chan Marine Reserve en in Shark and Stingray alley.

Alles was aanwezig: de Bahama seats voorop het dek om in te lounchen, de strandstoelen achter op het dek, de “Ya man” chillmuziek en de drankjes in de vorm van een nieuw rum en lokaal bier. De 2 uur zeilen naar onze eerste bestemming waren dan ook totaal niet vervelend en ondertussen vertelde James ons verschillende feitjes over de eilanden die we passeerden.

Eenmaal aangekomen in het Hol-Chan reserve was ik erg opgewonden: Eindelijk ging ik dan snorkelen in één van de mooiste gebieden ter wereld om zo metershoog koraal, zeeschildpadden, vele tropische vissen, barracuda’s, roggen en haaien van dichtbij te kunnen zien - vakantie turkije all inclusive. Een uur lang hebben we samen met onze gids het hele gebied door gezwommen wat trouwens best uitputtend is! Toen James naar de bodem dook en daar een grote groene murene onder een rots vandaan toverde schrok ik wel even toen deze recht mijn kant op kwam! Supercool om deze in het wild te zien, maar ik weet niet of jullie deze beesten wel eens goed bekeken hebben? Zelfs in Blijdorp vind ik dit veruit de engste beesten die er zijn

Na wat uithijgen op de catamaran kwamen na een half uur aan bij Shark en stingray alley. wat te doen in barcelona. Dit gebied van het Reef zit bomvol verschillende soorten haaien en grote roggen. Nadat we deze vriendjes even de tijd hadden gegeven onze boot op te komen zoeken ben ik met de helft van de groep het water in gesprongen

Als je grote roggen en haaien aan alle kanten je omcirkelen is het geweldig en een eng gevoel tegelijk. Het was in ieder geval top om te kunnen doen! Na het snorkelgedeelte gingen we daar naar Caye Caulker, waar we 2 uurtjes kregen om het eiland te bekijken. We hebben hier aan het strand een perfecte Burrito naar binnen zitten werken en de boulevard verkend.

Meer is er niet! Dit bevalt mij wel moet ik zeggen, aangezien ik nu zelfs zonder kaart de weg terug wist te vinden! Slimme gasten die mensen in Belize. Overal op straat spreken mensen je aan alsof je hun beste vriend bent en willen je graag helpen, daar zouden we in Nederland wat van kunnen leren! Tijdens het teruglopen naar de boot vroeg een man op een bankje ons om wat geld, waarop Nina hem onze rum aanbood….

Abc Eilanden Vakantie

De terugreis hebben we puur en alleen gezeild, de perfecte muziek op de achtergrond en al liggende op het dek genieten van de omgeving. Dit zijn de momenten dat je denk hoe mooi het is om een eigen boot of catamaran te hebben en dit soort tochten te kunnen maken.

Het mooie is dat je hier vrijwel overal een goede maaltijd kan krijgen voor 7-10 euro en tegelijk een topavond hebt in lokale sferen. Voor de kaasliefhebbers: Het blijkt dat alles hier met kaas geserveerd wordt, dus toen ik een soort tortilla met kaas bestelde vroeg de vrouw mij ongeveer 5 keer dat ik dus “cheese on cheese” wilde.

Aangezien Nina de volgende dag eigenlijk weer een activiteit wilde doen heb ik de plannen gewijzigd en me aangesloten. Dit betekende dat we om 5. 30 uur paraat moesten staan om af te reizen naar het vaste land per boot en auto om daar een topdag te beleven met het zien van één van de mooiste Maya sites in Belize, een zipline tour dwars door het echte regenwoud en cave tubing.

Wat een topgroep! De gehele dag zijn we met elkaar opgetrokken en het leek net 1 grote vriendengroep zoveel hebben we gelachen (colombia vakantie). Voor iedereen die dit ooit van plan is: Brown Sugar is your man! Deze man heeft ons de hele dag vermaakt met zijn verhalen en wist werkelijk alles te vertellen over wat we tegen kwamen

Deze man doet al 34 jaar dit soort tours en is werkelijk een legende. Iedere minuut raak je nog meer geïnteresseerd in de verhalen rondom deze plekken. Vanaf de top had je een geweldig uitzicht en kon je zelfs Guatemala zien liggen: een plek waar normaal alleen de koning mocht komen om dit uitzicht te hebben.

Hier gingen we de adrenaline wat opkrikken en ziplinen door het echte regenwoud. In totaal hebben we 9 verschillende ziplines gedaan waaronder één van 300 meter dwars door de jungle en over de rivier. Gelukkig horen jullie mij niet schreeuwen op foto’s, ook al was het puur door de adrenaline natuurlijk! Er was niets lekkerder dan na het geheel doorzweten tijdens het ziplinen de grotten en het water in te duiken voor het cave tuben.

Single Vakantie

Dit waren de originele grotten waar de Maya’s al hun rituelen deden en ik denk dat dit wel het meest indrukwekkend was om te zien! Het heeft iets magisch als je door die gigantische grotten drijft en hoort wat hier vroeger precies plaatsvond - vakantie italie camping. Het bizarre is dat Brown Sugar, een man van 56, de hele weg 6 man meesleurt terwijl hij op zijn rug in het water zwemt

Dit zegt volgens mij al meer dan genoeg! Zodra je de grot uit komt zie je ook nog eens aan beide kanten rotspartijen en niets anders dan puur regenwoud. Het lijkt net 1 grote film en schilderij in één. Maar toen kwam het! We moesten de laatste boot van 17.

Brown Sugar was bekend om zijn tours en kon ervoor zorgen dat je al deze dingen op één dag kon zien en je weer op tijd bij de boot bracht. Nu houd ik wel van stevig doorrijden, maar dit was letterlijk doodsangst bij ons allen……Op een tweebaans weg reed onze vriend Brown Sugar constant 90-95 mijl per uur (145 km/h) met een 15-persoons busje.

Alles zat in deze rit. Wij werden serieus steeds stiller, keken elkaar aan en hadden zoiets nog nooit meegemaakt. Onverantwoord was het wel, want op het moment dat Brown Sugar een hond niet meer kon ontwijken en deze helaas dood reed sloeg de sfeer in de bus wat om…. winterberg vakantie. De meiden barsten in tranen uit en wij begonnen toch serieus bang te worden of dit het wel waard was

Uiteindelijk kwamen we 5 minuten voordat de boot vertrok aan en tot op de dag vandaag hebben we het nog steeds over deze bizarre rit…. Na nog eens een boottocht van anderhalf uur kwamen we na een slopende dag terug aan in San Pedro. Hier hebben we ultiem gechillt in de Sand Bar om de dag nog eens goed door te nemen en tegelijk goed af te sluiten.

De vorige dag hadden we dit eiland 2 uurtjes bezocht, waarvan anderhalf uur de lunch was dus ik wilde het nog altijd graag zien. Daar aangekomen was ik werkelijk doodmoe van de afgelopen dagen…. Wat me heeft doen besluiten de kayak te pakken weet ik niet, maar het leek me leuk het eiland dit keer van de andere kant te bekijken.

Vakantie Kos

Vol goede moed en vertrouwende op mijn kayak skills ben ik in mijn gewone zomerkleren de kayak in gestapt en ruim 2 en half uur het eiland verkend per kayak (vakantie paros). Caye Caulker is een eiland waar ik al veel over gelezen had, maar de stranden en het water zijn werkelijk prachtig

Na enige tijd kwam ik er wel achter dat kayakken een serieuze workout is en mijn buikspieren en schouders gingen serieus protesteren waarom ik hier eigenlijk aan begonnen was - vakantie noord frankrijk. Altijd leuk als je dit begint te voelen als je net op het verste punt bent! Ik denk dat ik thuis in ieder geval alleen maar ga kayakken als workout! De volgende dag zou ik afreizen naar Belize City, maar in de vroege morgen had ik nog een tour geboekt naar het Crocodile and nature reserve op het noordelijkste puntje van Caye Caulker

Helaas hebben hier ook een stuk of 200 muggen mij gespot, maar vooral het zien van de krokodillen in het wild is iets wat ik altijd al wilde - vakantie turkije all inclusive. Geen hokken, geen dierentuin, maar krokodillen die je ziet zwemmen in hun echte leefomgeving. Bij dit soort tours is het altijd maar afwachten of je ook echt deze beesten gaat zien, dus ik was superblij toen we toch 4 krokodillen in totaal hebben kunnen spotten

Ik had voor mezelf besloten dat de aankomende 3 dagen in Belize City en San Ignacio wat rustiger aan ging doen en over ging op de culturele tour. vakantie december. Belize City staat bekend omdat het niet zo veilig is, dus bij aankomst in de middag heb ik direct de kaart gepakt om overdag nog wat van de stad te kunnen zien

Aan de hand van deze punten zoals Memorial parks, Tourism village, cathedralen uit de jaren 1300 en musea ben ik de stad gaan verkennen en leren kennen. Weer even heel wat anders, maar daarom niet minder leuk om te doen! De host in het Seaside Guesthouse waar ik deze nacht verbleef was zo onder de indruk van mijn lengte dat ze na een fotoshoot met mij, van voor mijn gevoel een half uur, me een privekamer aanbood zonder bijbetaling.

Dit ligt tegen de grens van Guatemala en via een busreis van net geen 3 uur ben je hier vanuit Belize City. De chickenbussen zijn bekend voor backpackers, maar dit zijn de klassieke oude vaak gele bussen met bankjes, waar iedereen in gepropt wordt, de bagage overal tussen wordt gestopt of op het dak wordt gebonden en je zo al hobbelend op reis gaat.

Vakantie Noord Spanje

Volgens mij haal ik daar thuis niet eens het Zuidplein mee……dus kan iemand even de RET en NS inlichten?? Eenmaal in San Ignacio aangekomen was het tijd voor een serieuze break en zijn we aan de blog begonnen om jullie te vriend te houden! Het was de tweede keer in deze 3 weken dat het vanuit het niets ook echt keihard begon te regenen, dus dit kwam ideaal uit! Vandaag blijven we nog 1 dag in San Ignacio om hier nog even wat cultuur te snuiven: De San Ignacio (farmer’s) Market ( de grootste markt van Belize), Het Iguana conservation project (voor de bescherming van de leguanen) en de plaatselijke ruïnes.

2016 🇲🇽 vanuit Mexico Ola amigo’s! Inmiddels ben ik alweer 9 dagen, 3 hostels, tig kilometers te voet en verbrand tot op het bot een dag verder op mijn 3e verblijfsbestemming in Yucatán - vakantie rijnijssel. Na alle laatste afspraakjes met dierbaren, vrienden en fans tijdens afgelopen weken is het avontuur na uitzwaaien door moeder en broeder afgelopen woensdag dan echt begonnen! Ik kan jullie direct mededelen dat als deze dagen de toon zetten voor de overige maanden dit daadwerkelijk een tijd om nooit te vergeten gaat worden! Het is eigenlijk nu al teveel om op te noemen wat ik beleefd heb! Direct vol gas! Na bijna 12 uur vliegen naar Mexico City en een anderhalf uur durend drama zien te doorstaan bij de douane, kwam ik na nog een vlucht van ruim 2 en half uur midden in de nacht aan in Cancun

Eenmaal in hostel Mundo Joven aangekomen in downtown Cancun, heb ik de rest van de nacht direct in stijl doorgebracht in een hangmat op het dakterras. Voordat ik erachter kwam dat een hangmat eigenlijk perfect ligt, heb ik midden in de nacht nog hele verhalen gewisseld met de eigenaresse van het hostel, over mijn plannen en haar tips die ze mij kon geven.

Reizen Brazilie gezocht?. Vakantie of rondreizen Brazilie boeken bij een Belgische Brazilie bij een expert. Bel ons gratis op +55 21 4042-7201 voor info.